PEGAZUS 500 BR

JAUNUMS 2025/2026 - PEGAZUS 500 Bowrider (BR) ir pieejams iepriekšpasūtīšanai 2026. gada sezonai.

Pegazus 500 BR "Bowrider " – daudzpusība, veiktspēja un precizitāte

Pegazus 500 ir uzticama, moderna un daudzpusīga laiva, kas radīta ikdienas lietošanai gan atpūtai, gan aktīvai atpūtai. Tā piemērota ģimenēm, makšķerniekiem un dinamiskas atpūtas cienītājiem. Pateicoties pārdomātajai korpusa formai un augstiem drošības standartiem, laiva nodrošina komfortablu braucienu dažādos laikapstākļos līdz pat 7 personām.

Korpusa ģeometrija efektīvi samazina šļakatu iekļūšanu uz klāja, savukārt iebūvētie peldspējas nodalījumi nodrošina tās noturību virs ūdens pat pilnīgas applūšanas gadījumā.
Standarta aprīkojumā ietilpst elektriskais bilžūdeņu sūknis (bilge pump), nerūsējošā tērauda margas, klāja ūdens novadīšanas sistēma un plašas mantu un piederumu glabātuves priekšā un aizmugurē.

Korpusa dizains un veiktspēja

Pegazus 500 ir planējoša tipa laiva (planing hull) ar īpaši pārdomātu hidrodinamiku, kas nodrošina zemu ūdens pretestību (low drag) un augstu propellera efektivitāti (low propeller slip).

  • Priekšgala deadrise (~28°) – mīksta gaita viļņos un drošība pat mainīgos laikapstākļos.
  • Aizmugures deadrise (~14°) – augsta stabilitāte stāvēšanas režīmā un ekonomiska planēšana.
  • Nošķeltā transoma (transom pad) ~50 cm – samazina slapjo laukumu (wetted surface) un “astes piesūkšanos” (transom suction) pie lielākiem ātrumiem, ļaujot laivai ātrāk iziet uz glises (plane) un saglabāt lielu ātrumu ar mazāku motora slodzi.

Šāda pieeja ir balstīta uz pasaules labāko praksi (best practice in hull design) un nodrošina zemu kopējo pretestību (total resistance) visā ātruma diapazonā. Rezultātā Pegazus 500 demonstrē ne tikai dinamiku, bet arī ekonomiju – īpaši kruīza režīmā.

 

 

Sākot no:

17500.00 EUR (Iekļauts PVN 21%)

Sazinoties ar mums, Jūs nokļūsiet soli tuvāk savai ideālajai laivai. Iespējams, mēs jau šodien esam sākuši tās būvi!

Tehniskā specifikācija

Ūdens pretestība un propellera "slips"

Propellera slips apraksta atšķirību starp teorētisko ātrumu (ja katrs propellera solis būtu 100% efektīvs) un faktisko laivas ātrumu. Pegazus 500 testos, izmantojot optimālu dzinēja augstumu (engine mounting height) un pareizi izvēlētu dzenskrūvi (propeller), pie maksimālā ātruma slips ir tikai ~3–6%. Tas ir izcils rādītājs planējošai laivai un apliecina, ka lielākā daļa dzinēja jaudas tiek efektīvi pārvērsta kustībā, nevis zaudēta ūdens pretestībā.

 

Testa Pegazus 500 SPINFIRE  konfigurācija Rīgā

  • Dzinējs: Mercury R150 V6
  • Dzenskrūve: 3 lāpstiņu P21 (3-blade propeller)

Rezultāts – maksimālais ātrums ~80 km/h pie ~4800 apgr./min ar ļoti zemu ūdens pretestību un lielisku dinamiku.

Ieteicamie dzinēji un dzenskrūves

  • Jaudas diapazons: 90–150 ZS (L-foot, 520 mm)
  • Optimālai veiktspējai:
    • Mercury FourStroke 115–150 (t.s. R150 V6)
    • Honda 115 - 150
    • Yamaha F115–F150
    • Suzuki DF115–DF150
  • Dzenskrūvju izvēle atkarīga no slodzes un lietošanas mērķa:
    • P21 3-lāpstiņu – maksimālam ātrumam ar vieglu slodzi.
    • P20 4-lāpstiņu – lielākam satvērienam (grip) un stabilitātei.
    • P19 – ja nepieciešams labāks starts (holeshot) vai braukšana ar lielāku noslodzi.

 

Testa iespējas klientiem

Pegazus 500 SPINFIRE ir pieejama testiem Rīgā ar Mercury R150 V6 dzinēju un P21 3-lāpstiņu dzenskrūvi.

 

Individuāls pasūtījums

Pegazus 500 tiek izgatavota individuāli, un pasūtījuma izpildes laiks ir 5 mēneši no līguma noslēgšanas brīža. Tas ļauj pielāgot laivu konkrētām klienta vēlmēm un izvēlētajam aprīkojumam.

Kategorija: C (piekrastes ūdeņi, līdz 2 m viļņu augstumam)
Maksimālā kravnesība: 820kg
Minimālā iegrime: 0,35m
Korpusa garums: 4,98m
Korpusa platums: 2,32m
Korpusa svars: 670kg
Svars aprīkotā stāvoklī: 1610kg
Dzinēja kājas garums: L (520 mm)
Maksimālā dzinēja jauda: 112 kW / 150 ZS
Maksimālais dzinēja svars: 230kg
Degvielas tvertnes tilpums: 105l